L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dimarts, 18 de maig de 2010

Premsa: Es crea una plataforma per defensar l’estació de Sant Feliu de Llobregat

Amb el nou projecte de soterrament de les vies del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat es preveu l’enderroc de l’edifici de l’Estació i que en el lloc on actualment hi ha l’entrada al parc Nadal es construeixi un edifici de 14 plantes. Davant d’aquesta proposta, un grup de ciutadans de Sant Feliu s’ha organitzat per presentar al·legacions i defensar la salvaguarda d’aquest antic edifici ferroviari i del patrimoni històric local que representa l’edifici de l’Estació del tren.

El grup demana a l’ajuntament que es respecti l’edifici i es facin les obres de rehabilitació adients per recuperar el seu aspecte original i donar-li una ús per a la ciutadania de Sant Feliu. L’edifici de l’Estació de Sant Feliu va construir-se l’any 1854, en posar-se en marxa la línia de Barcelona a Martorell.

Centre de Documentació del mNACTEC >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada