L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dimarts, 29 de juny de 2010

Carta d'adhesió Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d'Arqueologia Industrial de Catalunya









Benvolguts/des,

L’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica (AMCTAIC) es manifesta a favor de la campanya salvem l’estació de Tren de Sant Feliu.

Desprès de rebre la petició d’adhesió al grup “Salvem l’Estació del Tren de Sant Feliu” que es va adreçar a la nostra entitat i veure que el projecte de soterrament de les vies del Ferrocarril implica l’enderroc de l’edifici, vull manifestar, en qualitat de vicepresidenta, la preocupació pel possible desmantellament, edifici representatiu de la memòria històrica i del patrimoni de la ciutat de Sant Feliu, que juntament amb Molins de Rei i Cornellà és la estació més antiga d’Espanya que es conserva de via doble.

Motiu pel qual la nostra Associació, dedicada a la defensa i conservació del patrimoni industrial, sol·licita a l’Ajuntament la immediata protecció i les garanties de conservació d’aquest edifici.

Assumpció Feliu Torras
Vicepresidenta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada