Els petits països com el nostre només poden avançar, i fer-se un lloc entre les nacions, si saben mantenir el difícil equilibri entre les necessitats del progrés i el manteniment de la seva identitat. I això només es pot portar a terme si es conserven els elements més representatius de la nostra herència cultural que ens han llegat les generacions anteriors. El patrimoni arquitectònic es, sens dubte, un dels símbols culturals més definidors del que ha estat, és i serà Catalunya, des del Romànic fins al Modernisme, sense oblidar l’important conjunt patrimonial provinent de l’època de la industrialització, un dels conceptes definidors de la nostra realitat actual.
La conservació de l’estació de Sant Feliu es realment important, no sols pel seu valor intrínsec a nivell local, com a element de referencia de l’evolució històrica del municipi durant més de 150 anys, amb tot el que això significa per a la memòria coŀlectiva i personal dels seus ciutadans, sinó també a nivell nacional català, per constituir un dels darrers exemples originals de quan es va iniciar l’era del ferrocarril. I precisament per això, cal preservar-la, com a vincle del passat vers el futur, en un moment on les noves necessitats d’una societat canviant han determinat que torni l’era del ferrocarril.
Carles Salmerón i Bosch
Historiador i escriptor especialitzat en història del ferrocarril
5 de juilol de 2010
La conservació de l’estació de Sant Feliu es realment important, no sols pel seu valor intrínsec a nivell local, com a element de referencia de l’evolució històrica del municipi durant més de 150 anys, amb tot el que això significa per a la memòria coŀlectiva i personal dels seus ciutadans, sinó també a nivell nacional català, per constituir un dels darrers exemples originals de quan es va iniciar l’era del ferrocarril. I precisament per això, cal preservar-la, com a vincle del passat vers el futur, en un moment on les noves necessitats d’una societat canviant han determinat que torni l’era del ferrocarril.
Carles Salmerón i Bosch
Historiador i escriptor especialitzat en història del ferrocarril
5 de juilol de 2010
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada