L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 12 de juliol de 2010

Carta d'adhesió Associació dels Amics de les Roses de Sant Feliu de Llobregat


La Junta de l’Associació dels Amics de les Roses de Sant Feliu de Llobregat, en la reunió mantinguda el dia 8 de juliol de 2010, va acordar adherir-se a la campanya “Salvem l’Estació del Tren de Sant Feliu” i donar suport al seu Manifest, per tal que totes les administracions i sectors públics implicats en el soterrament de la via del tren, facin també, tot el que sigui necessari tècnicament i jurídicament, per salvar, catalogar i protegir l’estació del tren de Sant Feliu de Llobregat.

L’estació del tren Sant Feliu, té un alt valor com a patrimoni arquitectònic ferroviari. És un dels tres edificis més antics dels inicis de la línia de ferrocarril inaugurada l’any 1854, juntament amb les estacions de Molins de Rei i Cornellà de Llobregat . Forma part del patrimoni local més representatiu i simbòlic de la història i la memòria viscuda de la nostra ciutat i de la nostra comarca.

Quan col·lectivament es deixen perdre els orígens, el patrimoni arquitectònic i la memòria històrica d’una ciutat i la seva gent, s’ acaba perdent també, la pròpia personalitat i identitat com a poble.


Sant Feliu de Llobregat, 8 de juliol de 2010

La Junta de l’Associació dels Amics de les Roses
de Sant Feliu de Llobregat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada