L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

divendres, 17 de setembre de 2010

Reclamen la conservació de l'estació de tren a Sant Feliu

Una plataforma ciutadana vol que es mantingui l'edifici històric, afectat pel cobriment de les vies

L'Ajuntament afirma que el projecte està tancat i que qualsevol canvi suposaria un retard

Una plataforma ciutadana de Sant Feliu de Llobregat demana que es faci un estudi per avaluar si, tot i el cobriment de les vies del tren, es pot conservar l'edifici de l'estació. El projecte actual inclou l'enderroc de l'immoble. Segons Jaume Solé, un dels promotors de la plataforma, l'edifici és “un signe d'identitat” de la ciutat que, com també recull la plataforma en el seu manifest, s'hauria d'incloure al catàleg del patrimoni local i ser declarat bé cultural d'interès local pel seu valor històric i perquè és part del patrimoni ferroviari de Catalunya i l'Estat. Per últim, la plataforma reclama que, un cop fet el cobriment de les vies, l'estació recuperi el seu aspecte original per donar-li un ús ciutadà. Solé, també regidor d'ICV, assegura que “en cap cas” són contraris al projecte de cobriment de les vies. La plataforma, que s'ha creat aquest any, va iniciar la campanya Salvem l'estació de Sant Feliu de Llobregat a través del Facebook. Segons Solé, ara hi ha més de 1.200 persones adherides. També han obtingut el suport de diferents entitats del món del ferrocarril, d'experts del món acadèmic i d'entitats del poble. Tenen previst plantejar la campanya al ple del consistori abans de finals d'any.

L'alcalde de Sant Feliu, Juan Antonio Vázquez, recorda que el projecte de cobriment de l'estació és fruit de quatre anys de treballs tècnics i proposa la creació d'una estació subterrània. Assegura, a més, que no és viable mantenir l'edifici perquè el traçat de les vies passa per sota. Vázquez defensa la importància del projecte de l'obra per a la ciutat i afirma que qualsevol canvi suposaria un retard en unes obres que la població reclama des de fa tres dècades. Pel que fa a la importància de l'edifici, el batlle afirma que “no té cap interès arquitectònic”, ja que a la dècada dels vuitanta ja va quedar fora del catàleg d'edificis històrics de la ciutat.

Sandra Pérez - El Punt

El Punt >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada