Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 23 de setembre del 2010

Adhesió de la Federació Catalana d’Amics dels Museus al Manifest en defensa de l’Estació del Tren

La FEDERACIÓ CATALANA D’AMICS DELS MUSEUS, dona el seu suport a la iniciativa per salvar el Patrimoni Històric Industrial Ferroviari que representa l’actual estació del tren de Sant Feliu de Llobregat.
Aquesta estació, de 156 anys d’història és una de les tres darreres construccions inicials de la línia que quedem dempeus i es d’una arquitectura que la fa única en el seu gènere.

Es per això que demanem, a qui correspongui, que es faci la declaració urgent de protecció per aquest edifici i, fet el soterrament de les vies, quedi dignificada en el seu entorn com a element arquitectònic irrepetible.


Barcelona, 16 de setembre de 2010

Fausto Serra de Dalmases
President de la Federació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada