L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dijous, 16 de desembre de 2010

El Congrés tomba la proposició que reclamava la conservació de l'estació de tren històrica de Sant Feliu de Llobregat

PSOE, PP i CiU voten en contra d'una iniciativa defensada pel diputat d'ERC Joan Tardà.

No hi ha hagut sorpreses i aquesta tarda el Congrés espanyol ha tombat la moció que demanava conservar l'estació de tren de la capital del Baix Llobregat, Sant Feliu. El PSOE, PP i CiU, entre d'altres, han votat en contra de la moció que ha defensat el diputat d'ERC Joan Tardà. El text, que demanava a l'estat elaborar un informe en un termini de tres mesos per tal d'estudiar la possibilitat de mantenir l'edifici, inaugurat el 1854, quan se soterrin les vies de tren ha obtingut 2 vots a favor en la comissió de Foment. 34 diputats han votat en contra i un s'ha abstingut. Mentrestant, la plataforma que en reclama la conservació ha aconseguit el suport del Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat.

acn >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada