L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dimarts, 14 de desembre de 2010

La Comisión de Fomento debatirá el mantenimiento del edificio de la estación de Sant Feliu

La Comisión de Fomento del Congreso de los Diputados debatirá el 15 de diciembre una proposición presentada por ERC e ICV-EUI que solicita la protección del edificio de la estación de tren de Sant Feliu de Llobregat. La propuesta se hace eco de una iniciativa ciudadana impulsada por la plataforma 'Salvem la Estación' que defiende el mantenimiento del edificio que data de 1855.

La estación de Sant Feliu se ve afectada por el proyecto de soterramiento de las vías de tren a su paso por la ciudad. El edificio ferroviario se tirará al suelo y se construirá una estación soterrada. La propuesta que debatirá la Comisión de Fomento plantea la elaboración de un estudio, en el plazo de tres meses, para evaluar la necesidad de mantener la estación.

Según informa la plataforma 'Salvem la Estación', el edificio es, junto con las estaciones de Molins de Rei y de Cornellà de Llobregat, el más antiguo que se conserva en España.

cornelladellobregat.PORTALDETUCIUDAD.com >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada