L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

divendres, 28 de maig de 2010

Carta d'adhesió Associació Club Modelisme Ferroviari Sant Celoni


L’Associació Club Modelisme Ferroviari Sant Celoni, amb seu social al carrer Major 78 baix, de Sant Celoni, dona el seu suport a la iniciativa per salvar el Patrimoni Històric Industrial Ferroviari que representa l’actual estació del tren de Sant Feliu de Llobregat.

Aquesta estació, de 156 anys d’història es una de les tres darreres construccions inicials de la línia que queden dempeus i es d’una arquitectura que la fa única en el seu gènere. Es per això que demanem, a qui correspongui, que es faci la declaració urgent de protecció per aquest edifici i, fet el soterrament de les vies, quedi dignificada en el seu entorn com a element arquitectònic irrepetible.


Sant Celoni, a 26 de Maig de 2010

Enric Vigas Terrats
President de l’ACMFSC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada