Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

Conferències


Conferències

  • Taula Rodona “Patrimoni Ferroviari a Sant Feliu de Llobregat. La Plataforma Salvem l’Estació de Tren”
10 de juny de 2021

L’edifici de l’Estació de Sant Feliu de Llobregat és important per la seva antiguitat, ja que va ser de les primeres que es van construir a la Península (1854). Les seves característiques arquitectòniques són semblants a les dels ferrocarrils anglesos, ja que va ser construïda per l’enginyer anglès De Berge inspirat en aquelles.

Amb aquesta taula rodona volem donar a conèixer la situació actual de l’estació i de l’edifici, que vol ser enderrocat amb les obres de soterrament de la línia Barcelona – Molins de Rei i les actuacions fetes fins al moment.


Intervenen:
  • Jaume Solé Diaz, president de la Plataforma “Salvem l’Estació de Sant Feliu de Llobregat”
  • Joan Carles Alay i Rodrigue, doctor arqueòleg membre de la Societat Catalana d’Arqueologia i de l'Associació “SOS Monuments”
  • Marc Aureli Santos Ruiz, arquitecte i director d’Arquitectura Urbana i Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona
  • Josep M. Rovira i Ragué, enginyer industrial i expert en Patrimoni Ferroviari

Modera: Jordi Rogent i Albiol, arquitecte director de l’equip redactor del P. E. i catàleg de Sant Feliu de Llobregat (1988) i ex cap del Departament de Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona

Organitza: AMCTAIC (Associació del Museu de la Ciència la Tècnica i l’Arqueologia Industrial de Catalunya)




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada