L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dimecres, 15 de desembre de 2010

Avui es debatrà la proposta no de llei sobre l’estació de Sant Feliu a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats

Avui, a la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, es debatrà la proposta no de llei sobre l’estació de Sant Feliu.

Segons la proposició no de llei s’insta al Govern espanyol a elaborar un estudi, en el termini de tres mesos, per tal d’avaluar la necessitat de mantenir l’estació en el projecte de soterrament de les vies al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.

La proposició ha estat presentada pel diputat Joan Tardà en nom del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds.

L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca. Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època.

Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.

La Plataforma “Salvem l’Estació del tren de Sant Feliu de Llobregat”

A l’abril de 2010 l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat va presentar el projecte de soterrament de les vies del tren, en el qual es contempla l’enderrocament de l’actual edifici de l’estació. Va ser llavors quan es va crear aquesta Plataforma en defensa del patrimoni arquitectònic local, la qual agrupa un conjunt de ciutadans i ciutadanes i entitats que pretenem aconseguir la conservació d’aquest edifici per donar-li un ús per a la ciutadania i les entitats de la ciutat.

Des de la seva creació ha rebut l’adhesió de més de 60 entitats relacionades amb el patrimoni, la cultura i el ferrocarril, associacions, i personalitats de diversos àmbits professionals::historiadors, investigadors i acadèmics entre d’altres; així com el suport de més de 1.500 persones des de la xarxa social Facebook. Un suport molt representatiu del conjunt de la societat catalana i local. Entitats de prestigi com el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, i historiadors reconeguts avalen la conservació d’aquest edifici que simbolitza la industrialització i el progrés de la ciutat de Sant Feliu de Llobregat, i és part de la memòria històrica i del patrimoni arquitectònic local.

Baixllobregatdigital.cat >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada