L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

divendres, 11 de juny de 2010

Premsa: Creada una plataforma para conservar la histórica estación de Sant Feliu de Llobregat

El proyecto de soterramiento del ferrocarril en el municipio barcelonés de Sant Feliu de Llobregat prevé el derribo de la histórica estación, que junto con las de Molins de Rey y Cornellá, es la más antigua de las que se conservan en España. Ante la posibilidad de perder este edificio representativo de la memoria histórica y del patrimonio ferroviario español, un grupo de personas ha iniciado una campaña para salvarlo.

Bajo el lema “Salvemos la estación de tren de Sant Feliu” se han unido un grupo de personas que pretenden frenar el derribo de la histórica estación, previsto en el proyecto de soterramiento de las vías del ferrocarril en la localidad barcelonesa. En el lugar donde actualmente está la plaza de la estación, a la entrada del parque Nadal está prevista la construcción de un edificio de catorce plantas.

La plataforma considera que la estación forma parte de la historia, la cultura y el patrimonio de la ciudad y no sólo reclaman al alcalde del municipio que frene su derribo, sino que se rehabilite el edificio para que recupere su aspecto original.

La campaña se ha iniciado en Facebook con la creación de este grupo –“Salvem l´estació del tren de Sant Feliu”-, al que en los primeros quince días ya se han adherido 1.100 sanfeliuenses.

Desde esta plataforma se pide el apoyo de los ciudadanos, entidades, asociaciones culturales, etc, para que se adhieran a esta campaña para preservar el patrimonio histórico de la ciudad y para que el Ayuntamiento reconsidere el derribo de esta joya arquitectónica de incalculable valor.

Las entidades que se quieran adherir pueden hacerlo enviando un correo electrónico a mesfemmessantfeliu@gmail.com, indicando en el asunto “Adhesión a la campaña Salvemos la estación de tren de Santa Feliu”.

Via Líbre. La revista del ferrocarril >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada