Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 10 de juny del 2010

Adhesió de la Fundacio per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial a la causa de salvar l'estació Santfeliuenca


La notícia del projecte d'enderroc d'una infraestructura ferroviària sempre és una mala notícia, i més quan es tracta d'un edifici d'alt valor històric com és el cas de l'estació del ferrocarril de Sant Feliu del Llobregat del ferrocarril Barcelona-Molins de Rei.

L'entitat que represento (Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial) lluita de fa temps per la preservació patrimonial ferroviària sempre aportant solucions sostenibles de futur.

Hem promogut la catalogació de BCIL de 4 edificis ferroviaris i n'hem salvat de l'enderroc a 6, darrerament hem inaugurat la rehabilitació i museïtzació d'un d'aquests "l'enclavament de Móra la Nova" que després d'una inversió de 250.000 € ha quedat obert al públic com a museu.

També hem col·laborat amb ajuntaments en la redacció de projectes d'aprofitament d'infraestructures com és cas de les instal·lacions de l'estació de Riudecanyes Botarell on es farà un restaurant, una oficina de turisme i una sala polivalent.

És per això que ens adherim a la causa de salvar l'estació Santfeliuenca i demanem que l'ajuntament reconsideri l'opció de l'enderroc, no com una mesura de protesta sinó com una aposta de futur pel turisme cultural.

Esperant que la iniciativa tingui èxit


Jordi Sasplugas i Deu
President d'APPFI i FPPFI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada