L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar l’Estació amb més de 150 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Molins de Rei i Cornellà, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva dels inicis del ferrocarril.

dimarts, 21 de desembre de 2010

Tardà denuncia que Vázquez va demanar a ERC la retirada de la moció de l’estació

“Costa entendre que encara hi hagi governs municipals que governin de forma tan anòmala”

El diputat d’ERC al Parlament espanyol, Joan Tardà, ha publicat a un blog del seu partit una nota on denuncia que l’anterior alcalde de Sant Feliu, Juan Antonio Vázquez, va demanar als republicans la retirada d’una moció que demanava que no s’enderroqués l’edifici de l’estació de ferrocarril de la ciutat, que data de l’any 1855. Tardà manifesta: “L’alcalde de Sant Feliu, ahir, a punt de dimitir del càrrec, ens va fer arribar per escrit la demanda, a Esquerra, que retirem del debat d’avui una iniciativa republicana a la Comissió de Foment. Quina? La demanda que el govern espanyol faci un estudi (tres mesos de temps) per avaluar la possibilitat i la manera de salvar l’estació de la Renfe, fent compatible edifici i projecte de soterrament de les vies”.

El diputat republicà considera que a l’exalcalde de Sant Feliu “ja li està bé que desaparegui un edifici de l’any 1855 (la línia Barcelona-Molins de Rei es va posar en funcionament aquell any i fou la tercera a construir-se a Catalunya i la primera del país de doble via)”. L’estació de Renfe de Sant Feliu és una de les més antigues de l’Estat espanyol, juntament amb els edificis ferroviaris dels municipis de Molins de Rei i Cornellà.
Joan Tardà indica també que “resulta difícil de pair que una excavadora acabi fent la feina sense ni tan sols haver intentat salvaguardar-la” i que “costa entendre que encara hi hagi governs municipals que governin de forma tan anòmala i tan distinta a com han actuat altres ajuntaments en favor de frenar processos de pèrdua de la identitat del territori tan característics d'altres èpoques”.

Fet a Sant Feliu >>

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada