Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 16 de desembre del 2010

PSOE, PP i CiU voten en contra d'una iniciativa d'Esquerra per conservar l'estació de tren històrica de Sant Feliu de Llobregat

El Congrés ha rebutjat aquest dimecres una proposta d'Esquerra que demanava conservar l'estació de tren de la capital del Baix Llobregat, Sant Feliu. El PSOE, PP i CiU, entre d'altres, han votat en contra de la moció que ha defensat el diputat d'Esquerra Joan Tardà. El text, que demanava a l'estat elaborar un informe en un termini de tres mesos per tal d'estudiar la possibilitat de mantenir l'edifici, inaugurat el 1854, quan se soterrin les vies de tren.

'Vostès es preguntaran perquè un assumpte com aquest arriba al Parlament espanyol', ha començat Joan Tardà la defensa de la seva proposició no de llei. 'Intentem evitar que no es torni a repetir aquella imatge tan pròpia dels anys 60 o 70 del segle passat, que permetia que una excavadora enderroqués un edifici històric patrimoni de l'imaginari de la ciutadania'

També ha subratllat que l'estació de Sant Feliu, amb més de 150 anys d'història, és la segona més antiga en funcionament. La primera és la veïna de Cornellà de Llobregat. Ambdues estacions van ser inaugurades en la dècada dels 1850, quan es va estrenar la línia fèrria entre Barcelona i Molins de Rei i, més tard, Martorell, una de les primeres de Catalunya. 

Ara el projecte de soterrament de les vies de tren al seu pas per Sant Feliu, una reivindicació històrica de tots els partits a la ciutat, preveu l'enderroc de l'edifici. Però l'Estat no ha previst cap partida per iniciar les obres l'any vinent, i Tardà proposava aprofitar l'ocasió. 'El secretari d'Estat Morlán diu que no hi ha diners, es retira la partida, queda clar que es trigaran uns anys en executar l'obra, i els diem, escolti, no és possible que vostès presentin un estudi en el termini de tres mesos per a avaluar la viabilitat tècnica de mantenir el projecte amb la salvaguarda de l'edifici?', s'ha preguntat. 

Recollia així una demanda de la plataforma Salvem l'estació de Sant Feliu! La coalició de govern local, formada pel PSC i CiU, s'oposa a la demanda, com han fet PSOE, CiU i PP al Congrés.

Llegir a la humanitat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada