- Eusebi Casanellas i Rahola
Director del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (MCTC) - Rafael Salvador Ortega
[adhesió]
Historiador i politòleg
Responsable del departament de documentació del Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú - Benet Meca Acosta
Director de l’Arxiu de Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (APAC), de l’EPSEB) i Director del Taller Gaudí de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC.
Professor Titular del Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica II de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB-UPC) - Ferran Armengol Ferrer
[adhesió]
Doctor en Dret per la Universitat Pompeu Fabra. Professor Associat a la Facultat de Dret de la Universitat Pompeu Fabra.
Responsable jurídic de la Secretaria de Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i membre de la Societat Catalana d’Estudis Històrics SCEH).
Advocat i Historiador, és autor de diverses publicacions sobre història del transport públic a Barcelona i Catalunya.
Salvem l’Estació del tren de Sant Feliu de Llobregat |
||
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu |
Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen
Adhereix-te
L’Estació de Sant Feliu de Llobregat
Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!
L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.
L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.
Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.
L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.
L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.
Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.
dilluns, 4 d’octubre del 2010
Actualitzat el llistat de professionals i personalitats destacades que donen suport al Manifest
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada