El Patrimoni industrial ferroviari català no ha rebut, excepte en ocasions remarcables, el reconeixement cultural ni la protecció legal que es mereix, de manera que al llarg dels anys s’ha anat malmetent o ha desaparegut. La part que es conserva s’ha mantingut supeditada a la utilitat del moment, sense sensibilitat de patrimoni.
Avui dia la conveniència de potenciar el ferrocarril com el medi de transport menys contaminant i més sostenible, la necessitat de millorar les seves infrastructures per oferir un servei eficaç, i en aquest sentit la possibilitat d’augmentar la quota d’usuaris si s’integra en un pla general de mobilitat, posen de relleu la importància del ferrocarril en la nostra societat d’ara.
Aquesta vigència ens convida a fer una reflexió sobre el paper del ferrocarril en la nostra història. Un mitjà de transport que revolucionà les comunicacions i generà canvis socials i econòmics i configurà una nova identitat col·lectiva.
En tota actuació en qüestió de patrimoni cal mantenir les proporcions i justificar les intervencions sobre elements patrimonials, cosa que no s’observa en la projectada destrucció de l’estació de Sant Feliu. No és acceptable que per aconseguir el soterrament de la línia fèrria a Sant Feliu després de tants anys calgui pagar un preu tant alt com destruir l’antiga estació.
Per tant estem d’acord amb la tasca de conscienciació de la societat que porteu a terme i recolzem la vostra acció de salvament de l’estació de Sant Feliu.
Antoni Biada Salat
President del Cercle Històric Miquel Biada
Avui dia la conveniència de potenciar el ferrocarril com el medi de transport menys contaminant i més sostenible, la necessitat de millorar les seves infrastructures per oferir un servei eficaç, i en aquest sentit la possibilitat d’augmentar la quota d’usuaris si s’integra en un pla general de mobilitat, posen de relleu la importància del ferrocarril en la nostra societat d’ara.
Aquesta vigència ens convida a fer una reflexió sobre el paper del ferrocarril en la nostra història. Un mitjà de transport que revolucionà les comunicacions i generà canvis socials i econòmics i configurà una nova identitat col·lectiva.
En tota actuació en qüestió de patrimoni cal mantenir les proporcions i justificar les intervencions sobre elements patrimonials, cosa que no s’observa en la projectada destrucció de l’estació de Sant Feliu. No és acceptable que per aconseguir el soterrament de la línia fèrria a Sant Feliu després de tants anys calgui pagar un preu tant alt com destruir l’antiga estació.
Per tant estem d’acord amb la tasca de conscienciació de la societat que porteu a terme i recolzem la vostra acció de salvament de l’estació de Sant Feliu.
Antoni Biada Salat
President del Cercle Històric Miquel Biada
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada