Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 28 d’octubre del 2010

L'oposició a l'enderroc de l'estació de tren històrica de Sant Feliu arriba al Congrés espanyol (Agència Catalana de Notícies)

Joan Tardà, d'ERC, registra una proposició no de llei demanant que es conservi l'edifici quan se soterrin les vies.

La reivindicació que no s'enderroqui l'estació de tren històrica de Sant Feliu de Llobregat, la capital del Baix Llobregat, ha arribat al Congrés espanyol. El diputat d'ERC Joan Tardà va registrar aquest dimarts una proposició no de llei demanant al govern espanyol que estudiï, en un termini de tres mesos a partir de l'aprovació del text, la viabilitat de mantenir l'edifici, que té 155 anys, quan se soterrin les vies en aquesta ciutat. L'equip de govern local, format pel PSC i CiU, no ho considera factible, i per això el projecte de soterrament actual preveu l'enderroc. Una plataforma ciutadana impulsada per un regidor adscrit a ICV, però, defensa que ambdós objectius poden ser compatibles.

Llegir a l'Agència Catalana de Notícies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada