L'immoble es va construir al segle XIX
Llegir a Fet a Sant Feliu
Les obres del soterrament de les vies del tren que esquarteren Sant Feliu de Llobregat comportaran l’enderrocament de l’edifici de l’estació, que, paradoxalment, es troba en forma de fotografia al catàleg de patrimoni modernista de la ciutat per referir-se a la plaça que l'envolta (el llibret l'ha editat l'Ajuntament de Sant Feliu). L’enderrocament està contemplat en el projecte de soterrament de les vies presentat per l’Ajuntament el passat mes d’abril.
A l’octubre, el diputat Jordi Tardà, en nom del grup parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds, va presentar al congrés dels diputats una proposta no de llei que presenta com a objectiu la protecció d’aquest edificio històric. La proposició demana al govern espanyol que en el termini de tres mesos redacti un informe que evalui la necessitat de no enderrocar l’estació i d’incloure-la en el projecte de soterrament.
L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca. Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.
Llegir a Fet a Sant Feliu
Les obres del soterrament de les vies del tren que esquarteren Sant Feliu de Llobregat comportaran l’enderrocament de l’edifici de l’estació, que, paradoxalment, es troba en forma de fotografia al catàleg de patrimoni modernista de la ciutat per referir-se a la plaça que l'envolta (el llibret l'ha editat l'Ajuntament de Sant Feliu). L’enderrocament està contemplat en el projecte de soterrament de les vies presentat per l’Ajuntament el passat mes d’abril.
A l’octubre, el diputat Jordi Tardà, en nom del grup parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds, va presentar al congrés dels diputats una proposta no de llei que presenta com a objectiu la protecció d’aquest edificio històric. La proposició demana al govern espanyol que en el termini de tres mesos redacti un informe que evalui la necessitat de no enderrocar l’estació i d’incloure-la en el projecte de soterrament.
L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca. Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada