Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 15 de novembre del 2010

L’edifici de l’estació es podria trobar en perill (Fet a Sant Feliu)

L'immoble es va construir al segle XIX



Llegir a Fet a Sant Feliu

Les obres del soterrament de les vies del tren que esquarteren Sant Feliu de Llobregat comportaran l’enderrocament de l’edifici de l’estació, que, paradoxalment, es troba en forma de fotografia al catàleg de patrimoni modernista de la ciutat per referir-se a la plaça que l'envolta (el llibret l'ha editat l'Ajuntament de Sant Feliu). L’enderrocament està contemplat en el projecte de soterrament de les vies presentat per l’Ajuntament el passat mes d’abril.

A l’octubre, el diputat Jordi Tardà, en nom del grup parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds, va presentar al congrés dels diputats una proposta no de llei que presenta com a objectiu la protecció d’aquest edificio històric. La proposició demana al govern espanyol que en el termini de tres mesos redacti un informe que evalui la necessitat de no enderrocar l’estació i d’incloure-la en el projecte de soterrament.

L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca. Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada