PSOE, PP i CiU voten en contra de la proposta de Tardà
La comissió de Foment del Congrés va rebujar ahir ,15 de desembre, la proposta no de llei sobre la necessitat de protegir l’edifici-estació del ferrocarril de Renfe de Sant Feliu de Llobregat. La moció va comptar amb la oposició del PSOE, el PP i CiU. Curiosament, es tracta de les formacions politiques que, a Sant Feliu, voten moltes de qüestions de forma conjunta.
La moció va ser presentada el 28 d’octubre per part del diputat d'ERC al Congrés, Joan Tardà, en nom del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds. La proposició no de llei instava al govern espanyol a elaborar un estudi, en el termini de tres mesos, per tal d’avaluar la necessitat de mantenir l’estació en el projecte de soterrament de les vies al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.
El Parlament espanyol ha rebutjat debatre una proposta que, a Sant Feliu, compta amb el suport d’un gran nombre de persones i col·lectius i entitats. La Plataforma Salvem l’Estació compta amb les següents adhesions: 21 entitats locals, dinou entitats culturals relacionades amb el patrimoni, divuit entitats relacionades amb el ferrocarril i el transport, nou entitats d’estudi del Baix Llobregat i dinou professionals i acadèmics.
La moció es va portar al congrés perquè a l’abril d’enguany l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat va presentar el projecte de soterrament de les vies del tren, en el qual es contempla l’enderrocament de l’actual edifici de l’estació. Davant d’això, a Sant Feliu es va crear la Plataforma Salvem l’Estació de Sant Feliu de Llobregat, que agrupa un gran nombre de ciutadans, ciutadanes i col·lectius que tenen l’objectiu de conservar l’edifici per donar-li un ús per a la ciutadania i les entitats de la ciutat.
En aquests moments, la plataforma compta amb el suport i l’adhesió de més de 60 entitats locals i supralocals i de professionals i acadèmics. A nivell local, trobem: Federació AAVV Sant Feliu de Llobregat, Associació de Veïns de Mas Lluí, Associació de Veïns de Sant Just Desvern, Unió Coral, Ateneu Santfeliuenc, Casino Santfeliuenc, Associació dels Amics de les Roses, Òmnium Cultural Baix Llobregat (Secció local de Sant Feliu de Llobregat), Cambra de comerç de Barcelona (Delegació al Baix Llobregat), Plataforma Sant Feliu Decideix, Cercle de Belles Arts, Associació Cultural Calaix de Sastre, Associació CineBaix, Agrupació de Recerca i Estudis de Sant Feliu (ARES), Casal de la Dona, Dones de Mas Lluí, AMPA Salvador Espriu, Esplai Sant Llorenç, Club d'Esplai Diversitat Lúdica, Agrupament Escolta Nostra Dona de la Salut (CAU) i Shambala Sant Feliu - Associació protectora dels animals. A més, en el grup del Facebook de Salvem l’Estació de Sant Feliu hi podem veure el suport de més de 1.500 persones.
L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca.
Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.
Llegir a Fet a Sant Feliu
La comissió de Foment del Congrés va rebujar ahir ,15 de desembre, la proposta no de llei sobre la necessitat de protegir l’edifici-estació del ferrocarril de Renfe de Sant Feliu de Llobregat. La moció va comptar amb la oposició del PSOE, el PP i CiU. Curiosament, es tracta de les formacions politiques que, a Sant Feliu, voten moltes de qüestions de forma conjunta.
La moció va ser presentada el 28 d’octubre per part del diputat d'ERC al Congrés, Joan Tardà, en nom del Grup Parlamentari d’Esquerra Republicana-Izquierda Unida-Iniciativa per Catalunya Verds. La proposició no de llei instava al govern espanyol a elaborar un estudi, en el termini de tres mesos, per tal d’avaluar la necessitat de mantenir l’estació en el projecte de soterrament de les vies al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.
El Parlament espanyol ha rebutjat debatre una proposta que, a Sant Feliu, compta amb el suport d’un gran nombre de persones i col·lectius i entitats. La Plataforma Salvem l’Estació compta amb les següents adhesions: 21 entitats locals, dinou entitats culturals relacionades amb el patrimoni, divuit entitats relacionades amb el ferrocarril i el transport, nou entitats d’estudi del Baix Llobregat i dinou professionals i acadèmics.
La moció es va portar al congrés perquè a l’abril d’enguany l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat va presentar el projecte de soterrament de les vies del tren, en el qual es contempla l’enderrocament de l’actual edifici de l’estació. Davant d’això, a Sant Feliu es va crear la Plataforma Salvem l’Estació de Sant Feliu de Llobregat, que agrupa un gran nombre de ciutadans, ciutadanes i col·lectius que tenen l’objectiu de conservar l’edifici per donar-li un ús per a la ciutadania i les entitats de la ciutat.
En aquests moments, la plataforma compta amb el suport i l’adhesió de més de 60 entitats locals i supralocals i de professionals i acadèmics. A nivell local, trobem: Federació AAVV Sant Feliu de Llobregat, Associació de Veïns de Mas Lluí, Associació de Veïns de Sant Just Desvern, Unió Coral, Ateneu Santfeliuenc, Casino Santfeliuenc, Associació dels Amics de les Roses, Òmnium Cultural Baix Llobregat (Secció local de Sant Feliu de Llobregat), Cambra de comerç de Barcelona (Delegació al Baix Llobregat), Plataforma Sant Feliu Decideix, Cercle de Belles Arts, Associació Cultural Calaix de Sastre, Associació CineBaix, Agrupació de Recerca i Estudis de Sant Feliu (ARES), Casal de la Dona, Dones de Mas Lluí, AMPA Salvador Espriu, Esplai Sant Llorenç, Club d'Esplai Diversitat Lúdica, Agrupament Escolta Nostra Dona de la Salut (CAU) i Shambala Sant Feliu - Associació protectora dels animals. A més, en el grup del Facebook de Salvem l’Estació de Sant Feliu hi podem veure el suport de més de 1.500 persones.
L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat data de l’any 1855 quan es va obrir el tram Barcelona – Molins de Rei, de la línia de Vilafranca.
Aquesta línia que passa per Sant Feliu va ser la tercera en construir-se a Catalunya i la primera via doble de la seva època. Actualment l’estació de Sant Feliu és, juntament amb Molins de Rei i Cornellà, la més antiga d’Espanya que es conserven.
Llegir a Fet a Sant Feliu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada