Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 10 de desembre del 2020

Entrevista a Jaume Solé al programa ‘Plaça gran’ de Ràdio 4

El programa Plaça gran de Ràdio 4, dirigit per Joan Albert Argerich ha entrevistat Jaume Solé com a coordinador de la Plataforma Salvem l’estació de Sant Feliu de Llobregat.

Es tracta d’un programa que vol divulgar, des del territori, els fets i la gent de casa nostra. El tema del patrimoni està molt sovint en els guions del programa. En aquest cas s’ha parlat de l’estació de Sant Feliu de Llobregat, que en paraules del presentador del programa “la volen jubilar i amb la jubilació condemnar-la a desaparèixer”.

Jaume Solé ha explicat als oients quina és la situació actual de l’estació i concretament de l’edifici, que serà enderrocat quan comencin les obres de soterrament. També ha explicat el treball de la Plataforma Salvem l’estació de Sant Feliu de Llobregat perquè no es perdi aquesta part del patrimoni de la ciutat, de la comarca i de la història del ferrocarril.

La Plataforma demanem que es deconstrueixin tots els elements que tenen un valor arquitectònic i un cop se soterrin les vies es reconstrueixi una rèplica de l’estació. Una demanda que compta amb el suport de la ciutadania, d’entitats locals i comarcals, i també d’àmbit nacional i internacional.

Recordem que aquesta estació és molt original per la seva antiguitat, perquè va ser de les primeres que es van construir a la Península i per les característiques arquitectòniques, semblants a les dels ferrocarrils anglesos, doncs aquesta línia (Barcelona-Molins de Rei) no en va va ser construïda per l’enginyer anglès De Berge.

Podeu escoltar l’entrevista sencera aquí.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada