Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 31 de gener del 2011

Adhesió del Centre d'Estudis Martorellencs al Manifest en defensa de l’Estació del tren


El Centre d’Estudis Martorellencs, en la seva sessió de Junta del dia 14 de gener de 2011 va acordar donar suport a la campanya cívica “Salvem l’Estació de Sant Feliu de Llobregat” davant la possibilitat que aquest edifici sigui enderrocat amb motiu del soterrament de les vies del tren al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.

Entenem que atendre una demanda tant necessària per a la correcta articulació urbana del municipi com és el soterrament de les vies del ferrocarril, no és incompatible amb les mesures adequades que permetin la conservació de l'edifici de l'estació, emblemàtic i corresponent a una arquitectura singular que cal valorar com a testimoni i document local i alhora de la història general de la implantació del ferrocarril al nostre país.


Miquel Vives Tort
Secretari del Centre d'Estudis Martorellencs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada