Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 26 d’agost del 2010

Actualitzat el llistat de professionals i personalitats destacades que donen suport al Manifest

  • Ángel Calvo Calvo
    Doctor en Història Moderna i Contemporània. Professor titular del Departament d'Història i Institucions Econòmiques de la Universitat de Barcelona.
    Especialitzat en història industrial, col·labora en diverses revistes especialitzades. Va coordinar l'obra “El pas de la societat agrària a industrial al Baix Llobregat. Agricultura intensiva i industrialització (1995)”. És membre de la Comissió Técnica per a la Revisió del Catàleg Monumental i Artístic de la Ciutat de Barcelona, del Consell Assessor de l'Arxiu de la CONC i del Consell Directiu de la Societat Catalana d'Història de la Ciència i de la Tècnica, filial de l’Institut d’Estudis Catalans.
  • Jacques Daffis
    Vicepresident de la Federació Francesa de Ferrocarrils Turístics (UNECTO),
    Vicepresident de la Federació Europea de Museus i Ferrocarrils Turístics (FEDECRAIL) i president del Ferrocarril Turístic del Tarn.
  • Luis Gueilburt Talmazán
    Professor Col·laborador del Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica II de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB-UPC) i Professor-Tutor de Projectes Finals de Carrera especialitzats en Patrimoni Arquitectònic.
    Director Acadèmic del Taller Gaudí de l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC, i col·laborador del L'Arxiu de Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (APAC) de l’EPSEB.
  • Lluís Cifuentes i Comamala
    Geografia i Història (Història Medieval) per la Universitat de València.
    Doctor en Filosofia i Lletres (Història) per la Universitat Autònoma de Barcelona. Professor Agregat de la Universitat de Barcelona.
    Membre del Centre de Documentació Ramon Llull i de l'Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCUM) de la UB. Responsable de l’espai virtual Sciència.cat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada