Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dimarts, 3 de desembre del 2019

Veïns de Sant Feliu de Llobregat volen conservar l'estació de tren, amenaçada pel soterrament de les vies - TV3



Telenotícies comarques: Enganxada de cartells en defensa de l'estació. Després de quatre dècades de reivindicacions, a Sant Feliu de Llobregat tothom aplaudeix amb entusiasme l'imminent començament de les obres de soterrament de les vies, que, històricament, han dividit el poble. Però el projecte d'Adif no contempla conservar l'edifici de l'estació, que, construïda el 1854, és una de les més antigues de l'Estat, i al voltant de la qual es va desenvolupar la trama urbana de la ciutat.Segons la plataforma Salvem l'Estació, constituïda fa uns anys per un grup de veïns, l'enderroc seria una pèrdua irreparable per al patrimoni de Sant Feliu i un cop molt dur per a la memòria dels seus habitants.



Per això reclamen que es preservi. Des de la plataforma s'acusa l'Ajuntament de falta de reflexos i determinació a l'hora de negociar amb Adif la conservació de l'edifici. Des del consistori es reconeix el seu valor històric i sentimental, però considera que ara la prioritat es començar les obres sense demores. La nova estació anirà al lloc que ocupa la vella, i demanar a l'operadora canvis substancials en el projecte podria suposar un retard indefinit. Està previst que les obres durin uns tres anys i mig, i alliberin milers de metres quadrats de terreny. La intenció del consistori és reurbanitzar tota la zona consultant els veïns, i trobar un espai i una fórmula que permetin conservar el record de la vella estació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada