Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 13 de gener del 2020

2a Ruta fotogràfica per posar en valor els elements del ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat

La Plataforma Salvem l’Estació de Sant Feliu i el Club Ferroviari de Terrassa organitzen una ruta fotogràfica reivindicativa el dissabte 18 de gener de 2020, d’11 a 13 h, amb l’edifici de l’Estació com a punt de trobada.


Davant el proper inici d’obres del soterrament de les vies a Sant Feliu i l’imminent enderrocament de l’edifici de l’estació, la Plataforma de l’Estació de Sant Feliu i el Club Ferroviari de Terrassa organitzen aquest matinal reivindicatiu per posar en valor els elements del ferrocarril i especialment l’edifici de l’estació.

L’objectiu de la ruta és deixar constància fotogràfica d’un patrimoni ferroviari històric amb 165 anys d’història. Un patrimoni format per elements ferroviaris (ponts, túnels, catenàries, vies, etc.) i especialment per l’edifici de l’edifici de l’estació. Les fotografies es podran pujar a les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram) amb les etiquetes següents: #salvemestaciosantfeliu, #jovullunareplica i #santfeliudellobregat.

El ferrocarril va arribar a Sant Feliu a mitjan del segle XIX i l’edifici de l’estació va ser construït el 1854. És un dels més antics d’Espanya juntament amb els de Sant Andreu Comtal (Barcelona), Cornellà i Molins de Rei. Per la seva significació històrica està contemplat en la Ruta del Modernisme de Sant Feliu de Llobregat.

L’edifici de l’estació una reivindicació de la Plataforma Salvem l’estació de Sant Feliu

Quan es va presentar el projecte de soterrament el 2010 i davant del perill de perdre l’edifici de l’estació del ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat, un grup de persones vam iniciar l’any 2010 una campanya ciutadana amb la voluntat de mantenir aquest edifici històric, el qual considerem que forma part del patrimoni de la ciutat. La Plataforma “Salvem l’Estació del tren” es constitueix, en aquell moment, amb l’objectiu de defensar i protegir aquesta mostra del patrimoni històric, ferroviari i col·lectiu de la ciutat. Actualment l’inici d’obres del soterrament és imminent i la Plataforma vol fer un darrer esforç perquè es mantingui l’edifici de l’estació, un bé inalienable del patrimoni local.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada