Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 22 de juny del 2020

Dones relacionades amb la docència i l’educació: Carme Sanmartí, Núria Rajadell i Àngels Prats, noves adhesions al manifest en defensa del ferrocarril

El manifest en defensa del patrimoni històric del ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat compta amb tres noves adhesions, les de Carme Sanmartí, Núria Rajadell i Àngels Prats.

Totes tres estan vinculades a l’àmbit de l’educació i la cultura de Sant Feliu i s’han manifestat a favor de la reconstrucció d’una rèplica de l’edifici de l’estació del tren un cop soterrades les vies perquè consideren que és un element del patrimoni històric de Sant Feliu.

Carme Sanmartí ha destacat la importància de mantenir el patrimoni existent: “necessitem conservar el nostre patrimoni històric i l'estació del tren. És una construcció que va marcar, no solament una fita per a la ciutat sinó per al país”.

Núria Rajadell lamenta la pèrdua d’edificis simbòlics durant el segle XX: “esperem que no s’hagi de recordar l’edifici de l’estació amb tristor com passa avui amb la Torre de la Presó o la Torre dels Dimonis”.

Per a Àngels Prats “la conservació del patrimoni ens permet reviure en primera persona la història i les tradicions”.

Carme Sanmartí és doctora en Història Contemporània per la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. Núria Rajadell és doctora en Pedagogia i professora de la Universitat de Barcelona. I Àngels Prats és mestra i ha estat responsable de serveis d’atenció a la petita i mitjana infància de Sant Feliu de Llobregat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada