El programa En directe de Ràdio 4 s’ha fet ressò de la iniciativa de la Plataforma Salvem l’estació per preservar el patrimoni històric de l’estació. A la secció “Reclamacions veïnals” David Gallach ha entrevistat Jaume Solé, impulsor de la Plataforma.
Jaume Solé ha explicat quines són les reivindicacions de la Plataforma, el perquè de les mobilitzacions i en quin punt es troben les relacions amb les administracions per salvar el patrimoni industrial ferroviari de Sant Feliu de Llobregat.
L’estació és important pel seu significat per a la ciutat, defensa Jaume Solé, i per a la seva identitat. Dona un sentiment d’arrelament i una perspectiva d’on venim i del significat que té per a futures generacions.
Tal i com ha explicat ni l’Ajuntament ni ADIF estan per conservar l’estació. Segons Solé “ens agradaria que es pogués preservar, evitant que es desmunti en lloc de derruir-la i que els elements que donen un cert valor es conservin, i un cop soterrades les vies es pugui reconstruir.”
Solé ha volgut aclarir que la proposta de la Plataforma mai ha estat incompatible amb el soterrament de les vies. Es podien haver estudiat altres alternatives per no enderrocar l’estació, modificant el projecte original. En el moment actual, en què les obres ja estan adjudicades, defensem que entre no tenir cap estació i fer-ne una rèplica sempre es pot optar per una estació amb rèplica de 1854.
Sobre l’acord entre l’Ajuntament de Sant Feliu i el de Barcelona, la Plataforma Solé valora com a bona notícia que aquest últim s’hagi compromès a dirigir la desconstrucció de les obres i l’estudi tècnic que haurà de determinar quins elements caldrà conservar per poder començar les obres de soterrament. La segona fase serà la de lluitar per convèncer les administracions de la reconstrucció de l’edifici.
Jaume Solé ha recordat que arreu de l’Estat i d’Europa hi ha actuacions per salvar el patrimoni ferroviari. A Sant Feliu ens avalen ciutadans i ciutadanes, institucions a nivell nacional i europeu, així com entitats locals dedicades a la història i al patrimoni, les quals formen part de la Plataforma Salvem l’estació.
Jaume Solé ha explicat quines són les reivindicacions de la Plataforma, el perquè de les mobilitzacions i en quin punt es troben les relacions amb les administracions per salvar el patrimoni industrial ferroviari de Sant Feliu de Llobregat.
L’estació és important pel seu significat per a la ciutat, defensa Jaume Solé, i per a la seva identitat. Dona un sentiment d’arrelament i una perspectiva d’on venim i del significat que té per a futures generacions.
Tal i com ha explicat ni l’Ajuntament ni ADIF estan per conservar l’estació. Segons Solé “ens agradaria que es pogués preservar, evitant que es desmunti en lloc de derruir-la i que els elements que donen un cert valor es conservin, i un cop soterrades les vies es pugui reconstruir.”
Solé ha volgut aclarir que la proposta de la Plataforma mai ha estat incompatible amb el soterrament de les vies. Es podien haver estudiat altres alternatives per no enderrocar l’estació, modificant el projecte original. En el moment actual, en què les obres ja estan adjudicades, defensem que entre no tenir cap estació i fer-ne una rèplica sempre es pot optar per una estació amb rèplica de 1854.
Sobre l’acord entre l’Ajuntament de Sant Feliu i el de Barcelona, la Plataforma Solé valora com a bona notícia que aquest últim s’hagi compromès a dirigir la desconstrucció de les obres i l’estudi tècnic que haurà de determinar quins elements caldrà conservar per poder començar les obres de soterrament. La segona fase serà la de lluitar per convèncer les administracions de la reconstrucció de l’edifici.
Jaume Solé ha recordat que arreu de l’Estat i d’Europa hi ha actuacions per salvar el patrimoni ferroviari. A Sant Feliu ens avalen ciutadans i ciutadanes, institucions a nivell nacional i europeu, així com entitats locals dedicades a la història i al patrimoni, les quals formen part de la Plataforma Salvem l’estació.
Podeu escoltar l’entrevista sencera aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada