L’estació de Sant Feliu de Llobregat ha estat objecte d’estudi per part de la santfeliuenca Paula Somas, estudiant d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona, que ha realitzat un detallat treball d’investigació.
Sota el títol “El soterramiento de las vías y la salvaguarda del edificio histórico” Somas aborda des de la seva història, els posicionaments de l’Ajuntament i dels partits polítics davant el soterrament des de l’inici de la democràcia, el reconeixement com a patrimoni per part d’institucions com la Diputació de Barcelona o la Generalitat, que inclouen l’estació en inventaris de patrimoni, o de l’entitat Hispania Nostra, que l’ha inclòs en la Lista roja del patrimonio, juntament amb d’altres elements que corren perill de desaparició a Espanya.
Davant d’una competició en què els projectes i les administracions implicades no opten pel manteniment del patrimoni ferroviari, Paula Somas destaca el comunicat d’ADIF de 2020 en què avisa que sense protecció legal l’estació serà enderrocada, tal i com estableixen els plans d’Adif i l’Ajuntament, que no contemplen la conservació d’elements del patrimoni industrial ferroviari. Però d’altra banda Adif posa en dubte en el mateix comunicat les declaracions sobre la incompatibilitat de soterrar i conservar l’edifici.
Des de la plataforma Salvem la Estació del tren felicitem la Palau Somas pel seu treball i us animem a llegir l’acurat anàlisi i la didàctica exposició que fa, concloent que el soterrament de les vies és compatible amb la conservació de l’edifici.
Podeu consultar l'informe aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada