La defensa de l’edifici de l’estació continua ocupant espai en els mitjans de comunicació.
En aquesta ocasió l’entrevista a la Plataforma Salvem l’Estació ha estat al programa La Soca de Ràdio Sant Feliu, conduït per Eva Mugui, a la secció L’Altaveu, dedicat als moviments i entitats santfeliuenques. S’ha comptat amb el portaveu de la Plataforma, Jaume Solé, i l’estudiant d’Història de l’Art, la santfeliuenca Paula Somas.
A llarg del programa s’ha fet un repàs sobre la situació actual de la reivindicació de la Plataforma, que ha anat acompanyada de la intervenció de la santfeliuenca Paula Somas, estudiant d’Història de l’Art, qui ha fet un treball d’investigació sobre l’edifici de l’estació.
Paula Somas ha posat en evidència el desconeixement que hi ha sobre el valor patrimonial i estètic de l’edifici. En paraules seves ho ha descrit com un edifici amb valor històric. Durant quatre mesos d’investigació, en un primer moment no va trobar gaire informació sobre el seu valor patrimonial i estètic, entre altres coses perquè no està catalogat per l’Ajuntament, però estirant del fil ha anat trobant altres institucions que sí la contemplen en els seus catàlegs pel seu valor patrimonial, com és el cas d’Hispania Nostra.
Jaume Solé ha afegit que el fet que estigui catalogada per Hispania Nostra és important perquè destaca que és un edifici singular. La seva peculiaritat és la figura de l’autor, l’enginyer anglès Michel de Berger qui va portar el vapor a Catalunya. Ha estat un dels principals constructors de tren de l’àrea de Barcelona. En paraules de Solé, pel seu origen anglès, és com si una estació de Londres s’hagués construït a Sant Feliu. Té grans similituds amb les estacions angleses, cosa que no tenen altres estacions de l’època.
Passant al moment actual Somas ha destacat el comunicat d’ADIF de 2020, com un punt d’inflexió. En el comunicat ADIF explica que sí que es pot fer de nou l’edifici però no en aquest projecte perquè no se’ls hi va plantejar. L’estudi de Somas conclou que és compatible però no en aquet projecte. D’altra banda “vaig consultar la informació en el web de l’Ajuntament i no diuen mentides però no són del tot clars. Per aquest motiu vaig decidir anar a altres fonts.”
Si l’Ajuntament l’hagués protegit no estaríem en aquest punt, va afegir Jaume Solé: “Hem forçat l’Ajuntament a què contempli l’opció d’una rèplica. Davant l’imminent enderroc de l’edifici, la Plataforma es va reunir i ha optat per una rèplica perquè no és una mala opció.” El recent acord entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu, ha portat que el primer s’encarregui de la deconstrucció de l’edifici. Volem preservar els elements que dictaminin l’estudi de l’Ajuntament de Barcelona. Si es conserven aquests elements de mitjans del segle XIX i que es faci una reconstrucció. Des de la plataforma hem aconseguit posar l’estació en l’imaginari col·lectiu.”
En aquesta ocasió l’entrevista a la Plataforma Salvem l’Estació ha estat al programa La Soca de Ràdio Sant Feliu, conduït per Eva Mugui, a la secció L’Altaveu, dedicat als moviments i entitats santfeliuenques. S’ha comptat amb el portaveu de la Plataforma, Jaume Solé, i l’estudiant d’Història de l’Art, la santfeliuenca Paula Somas.
A llarg del programa s’ha fet un repàs sobre la situació actual de la reivindicació de la Plataforma, que ha anat acompanyada de la intervenció de la santfeliuenca Paula Somas, estudiant d’Història de l’Art, qui ha fet un treball d’investigació sobre l’edifici de l’estació.
Paula Somas ha posat en evidència el desconeixement que hi ha sobre el valor patrimonial i estètic de l’edifici. En paraules seves ho ha descrit com un edifici amb valor històric. Durant quatre mesos d’investigació, en un primer moment no va trobar gaire informació sobre el seu valor patrimonial i estètic, entre altres coses perquè no està catalogat per l’Ajuntament, però estirant del fil ha anat trobant altres institucions que sí la contemplen en els seus catàlegs pel seu valor patrimonial, com és el cas d’Hispania Nostra.
Jaume Solé ha afegit que el fet que estigui catalogada per Hispania Nostra és important perquè destaca que és un edifici singular. La seva peculiaritat és la figura de l’autor, l’enginyer anglès Michel de Berger qui va portar el vapor a Catalunya. Ha estat un dels principals constructors de tren de l’àrea de Barcelona. En paraules de Solé, pel seu origen anglès, és com si una estació de Londres s’hagués construït a Sant Feliu. Té grans similituds amb les estacions angleses, cosa que no tenen altres estacions de l’època.
Passant al moment actual Somas ha destacat el comunicat d’ADIF de 2020, com un punt d’inflexió. En el comunicat ADIF explica que sí que es pot fer de nou l’edifici però no en aquest projecte perquè no se’ls hi va plantejar. L’estudi de Somas conclou que és compatible però no en aquet projecte. D’altra banda “vaig consultar la informació en el web de l’Ajuntament i no diuen mentides però no són del tot clars. Per aquest motiu vaig decidir anar a altres fonts.”
Si l’Ajuntament l’hagués protegit no estaríem en aquest punt, va afegir Jaume Solé: “Hem forçat l’Ajuntament a què contempli l’opció d’una rèplica. Davant l’imminent enderroc de l’edifici, la Plataforma es va reunir i ha optat per una rèplica perquè no és una mala opció.” El recent acord entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu, ha portat que el primer s’encarregui de la deconstrucció de l’edifici. Volem preservar els elements que dictaminin l’estudi de l’Ajuntament de Barcelona. Si es conserven aquests elements de mitjans del segle XIX i que es faci una reconstrucció. Des de la plataforma hem aconseguit posar l’estació en l’imaginari col·lectiu.”
Podeu escoltar l’entrevista sencera aquí.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada