L’edifici de l’estació de Sant Feliu de Llobregat ha estat motiu d’una taula rodona en què han participat reconegudes persones de diferents àmbits, l’arqueologia, l’arquitectura o l’enginyeria.
A la taula rodona s’ha debatut sobre la situació actual de l’estació i de l’edifici, que serà enderrocat properament per les obres de soterrament.
Tothom ha coincidit en què l’estació és important per la seva antiguitat, ja que va ser de les primeres que es van construir a la Península (1854). Les seves característiques arquitectòniques són semblants a les dels ferrocarrils anglesos, ja que va ser construïda per l’enginyer anglès De Berge inspirat en aquelles.
A partir d’aquí els participants donen la seva visió, des dels respectius àmbits, i argumenten aspectes històrics i arquitectòniques i decanten l’interès patrimonial i emocional de l’edifici.
Han intervingut Joan Carles Alay i Rodriguez, doctor arqueòleg, membre de la Societat Catalana d’Arqueologia i de l'Associació “SOS Monuments”; Marc Aureli Santos Ruiz, arquitecte i director d’Arquitectura Urbana i Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona; Josep M. Rovira i Ragué, enginyer industrial i expert en Patrimoni Ferroviari, i Jaume Solé, president de la Plataforma Salvem l’estació. Ha estat moderada per Jordi Rogent i Albiol, arquitecte director de l’equip redactor del P.E. i Catàleg de Sant Feliu de Llobregat (1988) i ex cap del Departament de Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona.
La taula rodona, que s’ha realitzat de forma telemática, ha estat organitzada per AMCTAIC (Associació del Museu de la Ciència la Tècnica i l’Arqueologia Industrial de Catalunya)
A la taula rodona s’ha debatut sobre la situació actual de l’estació i de l’edifici, que serà enderrocat properament per les obres de soterrament.
Tothom ha coincidit en què l’estació és important per la seva antiguitat, ja que va ser de les primeres que es van construir a la Península (1854). Les seves característiques arquitectòniques són semblants a les dels ferrocarrils anglesos, ja que va ser construïda per l’enginyer anglès De Berge inspirat en aquelles.
A partir d’aquí els participants donen la seva visió, des dels respectius àmbits, i argumenten aspectes històrics i arquitectòniques i decanten l’interès patrimonial i emocional de l’edifici.
Han intervingut Joan Carles Alay i Rodriguez, doctor arqueòleg, membre de la Societat Catalana d’Arqueologia i de l'Associació “SOS Monuments”; Marc Aureli Santos Ruiz, arquitecte i director d’Arquitectura Urbana i Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona; Josep M. Rovira i Ragué, enginyer industrial i expert en Patrimoni Ferroviari, i Jaume Solé, president de la Plataforma Salvem l’estació. Ha estat moderada per Jordi Rogent i Albiol, arquitecte director de l’equip redactor del P.E. i Catàleg de Sant Feliu de Llobregat (1988) i ex cap del Departament de Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona.
La taula rodona, que s’ha realitzat de forma telemática, ha estat organitzada per AMCTAIC (Associació del Museu de la Ciència la Tècnica i l’Arqueologia Industrial de Catalunya)
Taula Rodona “Patrimoni Ferroviari a Sant Feliu de Llobregat. La Plataforma Salvem l’Estació de Tren”
Ponents:
Moderador: Jordi Rogent i Albiol, arquitecte director de l’equip redactor del P. E. i catàleg de Sant Feliu de Llobregat (1988) i ex cap del Departament de Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona Organitza: AMCTAIC (Associació del Museu de la Ciència la Tècnica i l’Arqueologia Industrial de Catalunya) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada