Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dissabte, 20 de novembre del 2021

Noves adhesions al manifest per protegir l’estació

Darrerament la Plataforma ha rebut diverses adhesions de reconeguts professionals santfeliuencs. Es tracta de l’arquitecte Jaume Ribas, el periodista Xavier Campreciós, l’historiador Enric Farreras i del Síndic de Greuges Emèrit, Magí Boronat.

El manifest en defensa del patrimoni històric del ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat compta amb noves adhesions, en aquesta ocasió de professionals santfeliuencs relacionats amb l’arquitectura, el periodismo i la historia. Es tracta dels arquitectes Jaume Ribas i Magí Boronat, que a més és Síndic de Greuges Emèrit, el periodista Xavier Campreciós i l’historiador Enric Farreras.

Tots ells están a favor de la reconstrucció d’una rèplica de l’edifici de le’stació del tren, una vegada s’hagin soterrat les vies, doncs consideren que és un element del patrimoni històric de Sant Feliu. Consideren que el patrimoni no és privatiu, sinó que forma part de la col·lectivitat. És un signe d’identificació que vertebra la nostra societat.

Les noves adhesions se sumen a les de l'Àngels Prats i Lladó, la Carme Sanmartí Roset, el Jaume Garcia i Urpí, el Jaume Plensa i Suñé, el Joan Dausà, el Jordi Juvanteny, el Josep Maria Gelabert, el Lluís Carrasco Martínez, la M. Luz Retuerta, la Núria Rajadell Puiggrós o el Salvador Obiols Gras, juntament amb les de centenars de persones i entitats socialment compromeses a la ciutat, per un Sant Feliu més amable amb el patrimoni i la història local i de la Comarca.

Pots veure la llista de suport aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada