Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 16 de desembre del 2019

Movilización contra la demolición de la estación de tren de Sant Feliu (Komunica Press)

El próximo soterramiento de las vías derrumbará el edificio creado en 1854 i reivindicado por algunas entidades por su valor histórico y social




El esperado soterramiento de las vías del tren en Sant Feliu también tendrá sus consecuencias negativas. Recientemente se ha conocido que la actuación, ya adjudicada a Acciona Construcción por 62,6 millones de euros, comportará el derrumbamiento de la estación de tren de la ciudad, un edificio histórico que cuenta con 165 años de vida. Este anuncio ha hecho que se reactive la plataforma vecinal ‘Salvem l’Estació de Tren de Sant Feliu de Llobregat’. Su impulsor, Jaume Solé, explica que “queremos que se conserve la estación de Sant Feliu de Llobregat por su valor histórico y social”. Desde la plataforma aseguran que cuentan con el apoyo de “la gran mayoría de entidades de Sant Feliu, además de diferentes historiadores y asociaciones especializadas en transporte, historia y patrimonio”. El Museu de la Ciència y de la Tècnica de Catalunya, el colegio de Enginyers Industrials de Catalunya, la Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril, la Associació per a la Promoció del Transport Públic, el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español o el Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat, entre otros, han manifestado ya su oposición al derribo.

Desde el ayuntamiento explican que “nosotros pedimos en su momento que se estudiase la viabilidad de mantener el edificio. Adif nos dijo que para hacerlo hacia falta elaborar un nuevo proyecto, un hecho que implicaría retrasar el soterramiento sin fecha e incluso correr el riesgo de que no se hiciese. Un riesgo inasumible para el futuro de nuestra ciudad después de 40 años de lucha”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada