Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dilluns, 21 de setembre del 2020

¿Se pueden conservar las antiguas estaciones de ferrocarril?


Llegir a Revista de Arte – Logopress
Descarregar en pdf


Hemos visto como se han ido sustituyendo, demoliendo o agonizando en el más lamentable olvido las antiguas estaciones de ferrocarril en toda la geografía española. Este es el caso de la estación de ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat (Barcelona) y el puente de la riera de la Salud que salvo que se logren alterar los planes previstos por el Ayuntamiento y Adif, serán demolidos y 166 años de la historia del mismo se perderán irremediablemente. La demolición constituye una gran pérdida para el patrimonio de la ciudad, de la historia industrial de la comarca del Baix Llobregat, de Cataluña y de toda España. El riesgo de demolición es inminente.

La asociación Hispania Nostra elabora una Lista Roja del Patrimonio donde recogen cerca de 800 monumentos españoles que corren el riesgo de desaparecer si no se actúa de inmediato, esta Lista hoy cuenta con un nuevo nombre: La estación de ferrocarril de Sant Feliu de Llobregat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada