Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

dijous, 15 d’octubre del 2020

Presentada una moció per a una intervenció arqueològica prèvia a l’enderroc de l’estació

La Plataforma Salvem l’Estació i l’Associació ARES van presentar una moció al ple perquè es faci una intervenció arqueològica abans de l’enderrocament de l’estació per tal de preservar els elements històrics de l’edifici davant el soterrament de les vies. La moció es va presentar el passat mes de març, però va ser ajornada per part de l’Ajuntament a causa de la COVID.

La moció instava al govern municipal i als grups polítics de l’oposició de Sant Feliu a aprovar la realització obligatòria d’una intervenció arqueològica preventiva a l’enderroc del pont de la riera de la Salut i de l’edifici històric de l’estació del tren i, a assignar un arqueòleg per al seguiment de les obres per evitar la destrucció de qualsevol resta arqueològica important que pogués haver-hi. Al mateix temps demana una catalogació dels elements d’interès patrimonial, arqueològic i de patrimoni ferroviari industrial.

En una carta als portaveus dels grups del consistori, el portaveu de Salvem l’Estació, Jaume Solé, ha manifestat que “la voluntat de la Plataforma és la de donar suport a la ciutat i per tant als seus representats amb l'objectiu de salvaguardar el patrimoni industrial del ferrocarril.” En aquest sentit, “el primer pas és el de conservar i documentar el patrimoni de l'estació i els pont de la riera de la Salut”.

La Plataforma compta amb el suport d'una important representació del món associatiu santfeliuenc i també amb l'adhesió d'entitats tant de la comarca com fora d'ella. A més del suport i l'adhesió de molts i moltes ciutadans de la Sant Feliu. Podeu consultar el web de la plataforma on trobareu tant les adhesions i els suports com els documents d'adhesió recollits arreu del país.

Aquí el text complet de la Moció

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada