Salvem l’Estació del tren
de Sant Feliu de Llobregat
Plataforma ciutadana en defensa del patrimoni històric col·lectiu de Sant Feliu


Castellano |  Entradas | Manifiesto 2019 |  Dictamen

L’Estació de Sant Feliu de Llobregat

Puja al tren per salvar una Estació amb 165 anys d’història!

L'arribada del ferrocarril l’any 1854 va comportar grans canvis a la nostra ciutat en la millora de la mobilitat, en la industrialització i en el comerç i d’intercanvi econòmic amb les altres poblacions, així com en la fesomia de la ciutat que es va expandir agafant com a eix vertebrador l’Estació del ferrocarril amb l’obertura de nous carrers. Ja des dels primers moments l’Estació es va convertir en el nou pol d’atenció del poble ja que tenia una intensa activitat comercial.

L’edifici de l’Estació té tres cossos, el central més gran s’utilitzava de sala d’espera i s’accedia a través d’un passadís des d’una de les naus laterals un cop comprat el bitllet a les taquilles. A la nau on avui hi ha el bar hi havia l’habitatge del cap d’estació. L'estació de Sant Feliu sorprèn per la forma en arc de mig punt de les seves portes i finestres de la façana del costat de l’andana. En el moment de la seva construcció un altre element que va cridar molt l’atenció fou l’arquitectura que seguí els models arquitectònics anglesos de l’època i la riquesa dels materials emprats per a la seva construcció i decoració.

Actualment l’edifici de l’Estació de Sant Feliu és, juntament amb els de Sant Andreu Comtal i Cornellà de Llobregat, el més antic de Catalunya i d’Espanya que es conserva en funcionament dels inicis del ferrocarril.

divendres, 16 d’octubre del 2020

Ràdio Molins entrevista Jaume Solé sobre la situació de l’enderroc de l’estació del tren

En una entrevista al programa Bon dia i bona hora de Ràdio Molins de Rei, Jaume Solé, portaveu de la Plataforma Salvem l’estació del tren de Sant Feliu, ha declarat que la ciutat no renuncia a què es mantingui l’edifici un cop soterrades les vies. Solé ha demanat que “es realitzin una intervenció arqueológica a l’edifici a fi de salvaguardar tots els elements amb un valor patrimonial i que en un futur es pugui reconstruir una ràplica de l’estació de 1854”.

En l’entrevista ha explicat que té coneixement que l’alcaldia hi esta treballant amb ADIF i l’Ajuntament de Barcelona per buscar una solució. En aquest sentit Solé ha manifestat que la pressió que s’ha exercit a derivat per aquest camí.

Podeu escoltar el podcast sencer fent clic aquí.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada