Índex d'accés ràpid a les preguntes:
Per què s'ha de preservar l'estació històrica?
Perquè és un edifici important per la memòria col·lectiva i la història de la ciutat. Forma part de l'imaginari de la gent de Sant Feliu que l’ha convertit en un punt neuràlgic i un símbol d’arrelament.
És compatible el manteniment de l'històric edifici de l'estació del tren de mitjans del segle XIX amb el soterrament de les vies?
Sí, ADIF va proposar incloure l'estació en el projecte de soterrament i preservar d'aquesta forma l'edifici històric, però l'ajuntament ho va rebutjar.
A la consulta ciutadana del soterrament podré decidir el Sant Feliu del FUTUR?
No exactament. L'Ajuntament ja ha decidit per tu les grans decisions, com la construcció del tramvia per sobre les vies del tren o el nombre de pisos que es construiran en les superfícies alliberades pel soterrament.
Es pot traslladar l'edifici de l'estació a una altra ubicació?
Sí. El trasllat d'edificis amb valor patrimonial o arquitectònic és freqüent com a alternativa a l'enderroc. Moure l'edifici històric fora de l'àmbit del soterrament va ser una de les primeres propostes de la Plataforma per evitar la destrucció de patrimoni, però ADIF i l'Ajuntament la van descartar."
I un cop reconstruït l’edifici històric de l’estació, quin ús tindrà?
La Plataforma planteja que l'edifici històric de l'estació sigui un equipament, que doni servei a la ciutadania. Proposem diverses opcions: centre d'informació municipal i d'atenció ciutadana, punt d'informació turístic o centre d'interpretació històrica local.
Es pot reconstruir l'edifici de l'estació a la mateixa plaça?
Sí, Així ho van confirmar tècnics dels ajuntaments de Sant Feliu i Barcelona, i el regidor de Cultura de de Sant Feliu, en una reunió amb la plataforma el passat mes de novembre. Durant la reunió es va veure factible que la reconstrucció es podria fer desplaçant l'edifici uns cinc metres de la ubicació actual.
La reconstrucció de l'estació històrica podia continuar donant servei a Rodalies?
Sí, aquesta és la primera proposta que es va traslladar a l'ajuntament perquè la reconstrucció de l'estació es convertís en el vestíbul d'entrada i sortida a les andanes soterrades.
Reconstruir l'estació històrica suposa un cost molt elevat per un equipament municipal?
No, l'ajuntament destina inversions en equipaments constantment com les obres de reforma de l'ajuntament, per 3,8 M €, o les del centre cívic Roses per més d’1,5 M €.
Quin cost té per al municipi el Concurs Internacional de projectes?
El Concurs Internacional de projectes es va assignar el 2019 per 670.176 €. Un cost superior al de la reconstrucció de l'edifici històric que ara es posa en dubte.
- Per què s'ha de preservar l'estació històrica?
- És compatible el manteniment de l'històric edifici de l'estació del tren de mitjans del segle XIX amb el soterrament de les vies?
- A la consulta ciutadana del soterrament podré decidir el Sant Feliu del FUTUR?
- Es pot traslladar l'edifici de l'estació a una altra ubicació?
- I un cop reconstruït l’edifici històric de l’estació, quin ús tindrà?
- Es pot reconstruir l'edifici de l'estació a la mateixa plaça?
- La reconstrucció de l'estació històrica podia continuar donant servei a Rodalies?
- Reconstruir l'estació històrica suposa un cost molt elevat per un equipament municipal?
- Quin cost té per al municipi el Concurs Internacional de projectes
Per què s'ha de preservar l'estació històrica?
Perquè és un edifici important per la memòria col·lectiva i la història de la ciutat. Forma part de l'imaginari de la gent de Sant Feliu que l’ha convertit en un punt neuràlgic i un símbol d’arrelament.
És compatible el manteniment de l'històric edifici de l'estació del tren de mitjans del segle XIX amb el soterrament de les vies?
Sí, ADIF va proposar incloure l'estació en el projecte de soterrament i preservar d'aquesta forma l'edifici històric, però l'ajuntament ho va rebutjar.
A la consulta ciutadana del soterrament podré decidir el Sant Feliu del FUTUR?
No exactament. L'Ajuntament ja ha decidit per tu les grans decisions, com la construcció del tramvia per sobre les vies del tren o el nombre de pisos que es construiran en les superfícies alliberades pel soterrament.
Es pot traslladar l'edifici de l'estació a una altra ubicació?
Sí. El trasllat d'edificis amb valor patrimonial o arquitectònic és freqüent com a alternativa a l'enderroc. Moure l'edifici històric fora de l'àmbit del soterrament va ser una de les primeres propostes de la Plataforma per evitar la destrucció de patrimoni, però ADIF i l'Ajuntament la van descartar."
I un cop reconstruït l’edifici històric de l’estació, quin ús tindrà?
La Plataforma planteja que l'edifici històric de l'estació sigui un equipament, que doni servei a la ciutadania. Proposem diverses opcions: centre d'informació municipal i d'atenció ciutadana, punt d'informació turístic o centre d'interpretació històrica local.
Es pot reconstruir l'edifici de l'estació a la mateixa plaça?
Sí, Així ho van confirmar tècnics dels ajuntaments de Sant Feliu i Barcelona, i el regidor de Cultura de de Sant Feliu, en una reunió amb la plataforma el passat mes de novembre. Durant la reunió es va veure factible que la reconstrucció es podria fer desplaçant l'edifici uns cinc metres de la ubicació actual.
La reconstrucció de l'estació històrica podia continuar donant servei a Rodalies?
Sí, aquesta és la primera proposta que es va traslladar a l'ajuntament perquè la reconstrucció de l'estació es convertís en el vestíbul d'entrada i sortida a les andanes soterrades.
Reconstruir l'estació històrica suposa un cost molt elevat per un equipament municipal?
No, l'ajuntament destina inversions en equipaments constantment com les obres de reforma de l'ajuntament, per 3,8 M €, o les del centre cívic Roses per més d’1,5 M €.
Quin cost té per al municipi el Concurs Internacional de projectes?
El Concurs Internacional de projectes es va assignar el 2019 per 670.176 €. Un cost superior al de la reconstrucció de l'edifici històric que ara es posa en dubte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada